Projekt edukacyjny ” Pioruny – ciekawe zjawiska fizyczne”

Cele:
– poszerzenie wiedzy z zakresu fizyki
– kształcenie umiejętności wyszukiwania i selekcjonowania informacji
– wyjaśnienie w jaki sposób powstają pioruny
– poznanie sposobów ochrony przed piorunami
– przekonanie, że prawa fizyki rządzące w przyrodzie można wyjaśniać i przewidywać
– efektywne współdziałanie w zespole

Uczestnicy: Dominik Andreasik, Michał Kopyto, Paweł Składoń

Czas trwania: 02.03.2016 – 15.06.2016

Efekt końcowy:
Uczniowie przygotowali prezentację multimedialną na temat piorunów, którą zaprezentowali kl. 1 a szkoły podstawowej i kl. 1 A gimnazjum. Podczas publicznej prezentacji pokazali uczniom jak w warunkach szkolnych można otrzymać piorun, używając do tego celu maszyny elektrostatycznej. Podali im również zasady bezpiecznego zachowania się podczas burzy.. W ramach projektu wykonali gazetką z informacjami na temat piorunów, którą umieścili na holu III p.

Opiekun: Anna Maciej