W dniach 23-24 maja 2017 roku uczniowie klas piątych uczestniczyli w wycieczce w Bieszczady.

Pierwszy dzień zorganizowany był przez biuro podroży PAWUK; uczniowie rozwiązując kolejne zagadki, szukając skarbów musieli wskazywać kolejne miejsca podroży. Dzięki temu pierwszego dnia zwiedzili wiele malowniczych zakątków regionu. Wspinali się na Kozieniec, skąd rozpościerał się widok na oba zalewy bieszczadzkie: Solinę i Myczkowce.

W Uhercach Mineralnych uczniowie przesiedli się do drezyn i pokonali na nich odcinek 12 kilometrów podziwiając bieszczadzką przyrodę. Po zakończonej przejażdżce rozpoczęła się ulewa. W strugach deszczu uczestnicy wycieczki podziwiali Kamień Leski. Później spotkaliśmy się z rycerzem, który opowiedział wiele interesujących historii.

Pierwszy dzień wycieczki zakończył się w Sanoku. Tam mieliśmy okazję zwiedzić zamek, wysłuchać kilku legend i odnaleźć skarb.

Drugiego dnia tuż po śniadaniu wyruszyliśmy nad Solinę. Tam zwiedziliśmy wnętrze zapory i obejrzeliśmy film na temat obsługi zapory oraz technologii, które są wykorzystywane do jej sterowania.

Później pojechaliśmy do Bóbrki, by zwiedzić Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego.

Pomimo niepogody i zmęczenia udało się nam wrócić do domu szczęśliwie. Mamy nadzieję, że wycieczka wzbogaciła uczniów o kilka cennych doświadczeń i wiedzę oraz pozostawi miłe wspomnienia.